الرئيسية / ثقافة وفنون / بالفيديو..طارق الشناوي يكشف حقيقة مقالب رامز جلال

بالفيديو..طارق الشناوي يكشف حقيقة مقالب رامز جلال

قال الناقد الفني طارق الشناوي، اليوم الأربعاء، في برنامجه “حكايات فنية”، الذي يقدمه عبر فضائية “سي بي سي إكسترا”، “مقدرش أنكر كثافة مشاهدة عالية بيحققها رامز جلال في برامجه، بدليل المبالغ الضخمة التي يحصل عليها، ليس فقط هو، بل أيضًا لمن يشاركوه في البرنامج من الضيوف.

وأوضح حقيقة برامج المقالب التي يقدمها رامز، قائلًا: “طبعًا اللي بيعمله رامز مش مقلب، ما يحدث يتم باتفاق مسبق، هو مش مقلب على الفنانين أو الضيوف اللي بيشاركوا، لا هو مقلب علينا، عشان إحنا بنصدق”.
وكشف السر في تصديق الجمهور لهذه المقالب ومشاهدته لها؛ بقوله: “الناس نفسها تتفرج على الفنان في لحظة على طبيعته، فيقولك إلحق فلانة شتمت، الفنانة اللي بنشوفها وقورة في التليفزيون تلاقيها شتمت، يقوم الجمهور يتبسط بسبب الشتائم بالأب والأم والبصق والضرب اللي بيحصل”.
تابع: “الجزء الأساسي في برامج المقالب إن إحنا كجمهور متواطئين، أنا نفسي متواطأ زيّكم، لأني بتفرج برضو، وأنا بقول الكلام ده لأننا يمكن أما نعرف إن الفنان بيخدعنا نغير رأينا شوية، مع إني أشك، برضو هنفضل نتفرج على البرامج دي”.
وقال “الشناوى “جنى على نفسه في السينما.. فيلمه الآخير (كنغر حبنا) لم يحقق أي إرادات بسبب إن (رامز) مش قادر يتخلص من شخصية بتاع المقالب في رمضان “.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *